Сміливість — бути Україною!
Сміливість — розвивати улюблену справу попри невизначеність і страхи. Сміливість — робити свою роботу з будь-якої точки світу, хоч би й навіть під звуки сирени. Сміливість — бути україньским підприємцем та створювати продукт з позначкою made in Ukraine.
Близько тижня тому я повернулася до консультування українських підприємців щодо маркетингового просування бізнесу у теперішніх реаліях. Найпоширеніші питання із відповідями я зібрала у цій статті.
1. Які способи просування зараз варто використовувати?
Глобально тенденції серед способів просування не змінилися. Реклама у соціальних мережах, контекстна реклама, реклама у блогерів, розсилки — усі ці інструменти й досі актуальні. Використовуйте те, що завжди працювало найкраще саме для вас. Варто відмітити, що, у зв’язку з обмеженням рекламних можливостей Instagram та Google ADS на території росії, конкуренція на ринку реклами дещо зменшилася. Як наслідок — можна отримати результати за меншою ціною. Тож, якщо раніше ви не використовували ці рекламні інструменти, то зараз варто звернути на них увагу.
2. Як актуалізувати торгівельну пропозицію?
Найдоречніше зараз — пропонувати своїй аудиторії те, чого вона дійсно потребує. Крамниці із косметикою пропонувати комплексні набори із засобами для догляду за обличчям. Бренду одягу — якісні базові речі за сезоном або готові образи за вигідною ціновою пропозицією. Виграють бренди, які вміють швидко адаптувати продуктову лінійку під потреби своїх клієнтів, а також створювати додаткову цінність. Як приклад додаткової цінності — консультація косметолога перед замовленням доглядової косметики або можливість придбати сертифікат на одяг для людей, які залишилися без своїх речей. Також варто подбати про можливість міжнародних відправлень та оплати частинами. Окрім цього, я раджу завжди отримувати зворотній зв’язок від аудиторіїї щодо асортименту майбутніх колекцій. Це дуже классно, коли бренд чітко знає, чого потребують клієнти, і дає саме це.
3. Чи доречний зараз influence marketing? Як його використовувати?
Так, він актуальний, але однозначно слід ретельно пропрацювати комунікацію та обрати саме вашого героя, щоб отримати результати. Завдяки вірусним постам під час війни з’явилося багато нових блогерів, так само, як і багато відомих блогерів за різних причин стали менш актуальні. Обирайте тих, хто дійсно близький вашому бренду і є дотичним до вашої аудиторії. Актуалізуйте торгівельну пропозицію до теперішніх реалій, уважно пропрацюйте тональність комунікації та подачу. Зважайте на те, що більшість блогерів роблять репости зборів, новин з передової та закликів допомоги. Продумайте заздалегідь, щоб ваша реклама виглядала доречно серед такого контенту.
4. Які зміни відбулись у сфері маркетингу та коммунікацій? Які з’явилися тренди?
Зараз помітно підвищився інтерес до української історії та культури. Я із задоволенням спостерігаю за брендами, які використовують українську естетику у візуалі, згадують цікаві історичні факти та традиції, роблять підборки української музики, літератури і кіно. Щодо комунікаций, то для бізнесу як ніколи важливо зараз надавати перевагу українській мові як одному з перших критеріїв ідентифікацїї. Також важливо бути щирим та прозорим у своїй діяльності і цінностях. Допомогаєте ЗСУ чи збираєте гуманітарну допомогу? Транслювати це — не означає вихвалятися, а означає мати власну позицію та об’єднувати навколо неї людей. Багато брендів з початку війни роблять дивовижні речі, підтримуючи наших захисників та співгромадян, які цього потребують. Окрім цього, існує тенденція вести бізнес акаунти від команди або засновників бренду. Щиро транслюються реальні емоції, життєві обставина, складнощі та сумніви і, разом із тим, радощі та перемоги. Це дуже вдале рішення, оскільки будується значно міцніший зв’язок з аудиторією.
5. На що зараз особливо слід звернути увагу, створючи контент?
Уважно слідкуйте за риторикою. Багато компаній у своєму прагненні будувати актуальну комунікацію на тему війни припускаються прикрих помилок, які можуть коштувати репутації та лояльності. Не зловживайте цією темою та взважте, чи не задінуть ваші слова чиїсь почуття, чи доречний зараз такий креатив. Нещодавно бачила приклад того, як дуже милий бренд зіткнувся із хвилею хейту через одне хибно сформульоване речення.
Дбайте про свою аудиторію. Зараз як ніколи важливо відчувати тепло і турботу, і не має значення, від близького друга чи від бренду. Я впевнена, що саме зараз багато брендів можуть стати справжніми lovemark для своїх клієнтів.
Автор: @daria12ya
Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: writer@september.is. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.
Вам також може бути цікаво: