Грудень — місяць, з якими ми найбільше ділимось своїми планами, мріями та цілями, бо Новий рік хочемо розпочати натхненними, мотивованими на зміни та з жагою створити життя, про яке ми мріємо. Але перед тим, як ставити нові цілі та дивитись у майбутнє, потрібно зробити не менш важливу справу — проаналізувати рік, що минає та подякувати йому за усе, що він нам приніс.
Рефлексія та подяки — що вони нам дають?
Коли ми дякуємо тому, що та хто нас оточує, ми вчимось по-справжньому цінувати те, що ми вже маємо неабиякі багатства. Концентруючись на тому, що ми маємо, ми діємо з відчуття вдячності, багатства та достачі. Концентруючись лиш на тому, що ми хочемо мати, ми діємо з відчуття недостачі та потреби. І також пам’ятайте, що бути вдячним — це вибір.
Ще один бонус аналізу та подяк — покращення ваших дій в новому році. Ви можете бути вдячні досвіду, який був для вас відверто не найкращим, але саме отримавши такий досвід, а потім проаналізувавши його, ви можете помітити свої зони росту та зробити висновки, щоб у майбутньому діяти інакше в такій ситуації.
Тож повернімось думками у 12 попередніх місяців і подякуємо всьому, що з нами відбувалось та що нас оточувало. Візьміть лист паперу, ручку, ввімкніть музику, налаштуйтесь на рефлексію.
- Спробуйте згадати самостійно речі, людей, події, усвідомлення, за які ви вдячні. Розпочніть створювати свій список подяк.
- Завершивши ваш список, відкрийте вашу галерею, та згадайте ваш рік за допомогою фото. Це допоможе вам згадати більше, і доповнити ваш список новими подяками.
- Поставте собі наступні питання та доповніть ваш список, якщо захочеться подякувати комусь чи чомусь ще:
- Який неприємний досвід стався зі мною цього року та за що я йому вдячна?
- Яким людям я хочу подякувати за цей рік?
- Які найважливіші усвідомлення я отримала цьогоріч?
- Чи подякувала я собі? З якою новою собою я познайомилась у цьому році?
Завершивши нашу рефлексію та склавши список подяк, ви можете обійняти себе, написати повідомлення людям, яким ви вдячні, посміхнутись і ще раз подумки подякувати за ті багатства, які у вас вже є, які ви вже маєте ♥
Постановка цілей на рік, що наближається
Ви точно знаєте про постановку цілей за системою SMART, і ставили перед собою цілі, а може і не один раз. Сьогодні ми розглянемо декілька методологій постановки цілей.
Перш за все: оберіть для себе, чи вам більше подобаються цілі, орієнтовані на процес, чи цілі орієнтовані на процес.
Наприклад: ціль “отримати +100 нових клієнтів за рік” або “придбати авто конкретної марки за Х тисяч гривень” - цілі, орієнтовані на результат. В таких цілях ви не можете сповна контролювати її досяжність, бо є речі, на які ви не маєте впливу. Чи вирішать всі ці клієнти прийти саме до вас, чи буде ринок таким самим, коли ви зможете дозволити собі покупку.
Ціль “викласти 60 публікацій за рік” та “відкладати щомісячно Х суму на авто”- це цілі, орієнтовані на процес. Ці кроки, ймовірно, не приведуть вас до 100 клієнтів або купівлі автомобіля за точною вартістю, але їх ви можете сповна контролювати.
Оберіть той варіант, який буде вас більше надихати. Обрали?
Тепер прописуємо наші нові цілі. Пам’ятаємо, що ціль має бути конкретною, вимірною, реальною, актуальною та обмеженою в часі. Наприклад:
- Успішно завершити 8 модулів у курсі з маркетингу до 31.03.204
- Взяти квитки, забронювати житло та відкласти з кожної зарплати 5000 грн для накопичення 20000 грн для відпустки до 31.04.2024
За таким прикладом напишіть свої цілі. Помрійте, подумайте, про речі, які для вас важливі, про сфери, на які вам хочеться зробити акцент. Повертайтесь до статі після завершення практики.
А тепер загалянемо у коучингову модель GROW, відповівши на наступні питання:
1. G - Goal. Перше і найголовніше: ваша ціль.
Для чого мені потрібен цей результат? Що більшого мені дасть досягнення цієї цілі? Що я відчуватиму, коли досягну цієї мети? Як я буду вимірювати, що я досягла цієї цілі?
Прописавши цей крок, ви маєте зрозуміти, що ваші цілі актуальні та ваші, не нав’язані та дійсно про вас. А також чітко маєте розуміти, які критерії ви використаєте, щоб оцінити досягнення цілі.
2. R- Reality. Ваша поточна ситуація.
Де я зараз? Що мене не влаштовує в теперішній ситуації? Як я почуваюсь з цим? Що я вже робила, щоб виправити цю ситуацію?
Цей крок має показати вам gap між точкою А та точкою Б. Прописавши його, ви зрозумієте, чи достатньо ви вмотивовані на цю ціль та чому вас не повністю влаштовує те, що є зараз.
3. O - Options. Можливості.
Що можна зробити, щоб дійти від точки А до точки Б? Які я маю ресурси? А якби у мене були усі потрібні ресурси, що б тоді я робила? Якби до мене звернувся друг з таким питанням, що б я йому порадила?
У цьому кроці ви брейнштормите. Записуєте усі ідеї: практичні та реальні, мрійливі та амбітні, неможливі та дивні - записуйте все, що спаде вам на думку. Цей крок дозволить вам розширити погляд на вашу ціль та ситуацію.
4. W - Will. Намір.
Що я буду робити? Як я буду це робити? Яким буде мій перший крок? Коли я це зроблю?
Фінальний крок, який визначить ваші найближчі кроки. За допомогою нього ви сформуєте план дій, поставите дедлайни та вирішите, коли саме почнете займатись цією ціллю. Чи достатньо у вас ресурсів на початку року, чи все ж зайнятись цим краще, умовно, у третьому кварталі.
Таким чином, ви отримали актуальні цілі, які вас надихають та мотивують на роботу, ви розумієте, як їх вимірювати, коли за них братись, коли у вас дедлайн по кожній цілі та якими будуть ваші кроки на шляху до їх досягнення.
Наостанок, декілька порад щодо того, як не сходити з дистанції та втілити усі ваші цілі у реальність?
- Складайте план на місяць вперед. Ви вже обрали собі цілі на перший місяць чи квартал, тепер ваше головне завдання - розпланувати кроки наперед, аби ви мали стратегію руху, і могли відстежувати свій прогрес та % виконання цілі.
- Не бійтесь переоцінки своїх цілей. Виконуючи кроки на шляху до цілі, ви можете побачити, що ваша початкова ціль не дуже реальна. Замість того, щоб старатись йти до початкової цілі, відкоригуйте її та зробіть реальною до втілення. У вас міг змінитись дохід, кількість вільного часу, стиль життя, обставини, а відповідно і початкова ціль.
- Відзначайте кожен маленький успіх на шляху до цілі. Пам’ятайте про кінцеву ціль, але і хваліть себе за кожне досягнення на шляху до неї. Не обов’язково чекати точку Б, щоб себе нагородити.
- Фейли та помилки - це нормально. В будь-якій справі є місце помилкам, це свідчення того, що ви навчаєтесь та зростаєте. Питання в тому, як ви реагуєте на помилки? Є два варіанти: занурюватись у почуття вини та відчувати демотивацію, чи проаналізувати помилку, взяти з неї помилки і повертатись далі на свою дорогу до цілі?
- Вірте в себе. Якщо ви знаєте, що здатні досягти цілі, то вірте в це усім серцем. Все, що ви можете уявити, і чого ви дійсно хочете, може стати вашою реальністю. Подумайте, як ви зможете себе підтримати, якщо почуватиметесь невпевнено? І скористайтесь цими техніками, якщо вас спіткає недовіра до себе і своєї цілі.
Пам’ятайте, що мислення - це основа. Ви за кермом свого життя, за кермом своїх дій, за кермом своїх думок. Мисліть позитивно, вірте у свої мрії і скажіть собі “дякую” за сьогоднішню роботу, за поставлені цілі, за те, що ви вже почали свій рух до ваших прекрасних цілей.
Авторка: virdar_renna
Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: writer@september.is. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.