Бізнес в інстаграмі під час війни

Війна змусила усе змінитись. Усе зрозуміти та віднайти по-іншому. І це стосується брендів також.

У жодного маркетолога в Україні немає досвіду відновлення/врятування бізнесу під час війни. Але все колись відбувається вперше. Тож поїхали. 

 

Що робити українським брендам в сучасних реаліях:

1. Змиритися, що як раніше вже не буде, і досвіду відповідного, як і чарівної пігулки ні в кого немає.

 

Ця криза з нами надовго. Завтра чи за місяць нічого суттєво не зміниться. Більш того споживання буде скорочуватись. Критичні руйнування, виїзд за кордон багатьох українців, втрата роботи, нестабільність економіки, необхідність годувати родину та допомагати ЗСУ, все це суттєво вплине на рішення споживача, що йому купувати і чи купувати взагалі.

 

2. Сісти і проаналізувати наново ринок, ЦА, попит, ціноутверення, актуальність продукту.

Без відповіді по цим пунктам ви не зможете рухатись далі. Якщо ваш товар нині не відноситься до речей першої необхідності, якщо ваша аудиторія виїхала за кордон, якщо таких як ви мільйон, якщо ви не конкурентні, ви маєте для початку це зрозуміти, а потім вже формувати стратегію дій.

 

3. Змінюйтесь. Зараз саме час.

Попит вирішує пропозицію. І це не про те, що ви відшивали весільні сукні, а тепер треба відшивати розгрузки. Можливо вам краще міняти не товар, а саме ринок. Влучний час вийти на Європу чи ще далі. Або закритися і почати займатися чимось іншим. В кожного своє рішення. 

4. Дропи не панацея.

Я вже бачу сотні однакових інста магазинів з футболками в колір прапору. І всі написали в шапку профілю «передаємо 30% на ЗСУ». В деяких навіть стрічка не відрізняється. Враховуючи що пропозиція по дропам буде рости, а споживацька спроможність падати, а передавати відсоток на армію то взагалі мовчазна норма, то настав час згадати, що бренд це ім‘я, філософія, індивідуальність. І якщо все це в вас є, то дропи гарна ідея, але все одно не панацея.

5. Виділяйте бюджет на просування.

Доки ви не єдиний в світі завод по виробництву хліба, вам потрібні рекламні інстументи. Якісний контент, таргет і реклама у блогерів. Зараз це необхідно ще більше ніж в довоєнні часи. Та спочатку треба зробити все що написано вище. 

 

Автор:@iefimenko_iryna

Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: writer@september.is. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.