Керрі Бредшоу, героїня серіалу «Секс у великому місті», вела авторську колонку в журналі «The New York Star» та писала статті на фрілансі для Vogue. Хоча її тексти були популярними серед читачів журналу, але це ілюзія, що можна дозволити собі таке розкішне життя в Нью-Йорку тільки на статтях.
Нас обдурили
Нам стало цікаво на скільки її життя в серіалі відрізняється від реальності. Знайшли розрахунки її зарплати та співвідношення витрат на сайті Cinemania, які вражають — в 90-2000-х вона могла заробляти 2,8к доларів, в той час як її витрати сягають більше 7к доларів. Оманлива картинка, яка романтизує образ журналіста.
А як у нас?
В сучасному світі все працює навпаки: для того, щоб купувати туфлі Manolo Blahnik потрібно писати тексти, за які будуть платити гроші підприємці. Це називається — копірайтинг, який є частиною маркетингової системи, щоб компанія/бренд розвивались, ставали впізнавані та у них купували. Копірайтери є зараз затребуваними на ринку, бо вони потрібними словами продають продукт/послуги.
Копірайтинг — це не копі-паст
Раніше над текстами не сильно напрягались і ви точно памʼятаєте такі описи товарів:
- «пропонуємо вам за хорошою ціною хороший товар»,
- «висока якість, низька ціна»,
- «молода команда професіоналів».
Зараз це не працює — ринок перенасичений магазинами одягу, взуття, техніки тощо, тому потрібно показати словами свою цінність для покупця, щоб він залишив свої гроші вам. Сьогодні важливо:
- вміти кревативно писати;
- знати маркетингові прийоми;
- використовувати основи психології;
- тригерити в правильних ситуаціях;
- аналізувати ЦА.
Знання маркетингу копірайтера перетворює у копірайтера-маркетолога, який пише тексти, які дають результати клієнтам, а йому можливість купити собі туфлі Manolo Blahnik або життя в подорожах.
Скільки можна заробити додатково на текстах?
Копірайтинг всюди, де не подивитесь! Найпопулярніші типи текстів, які замовляють клієнти:
в соцмережі: Instagram, Facebook, Telegram, Tik-Tok.
- для реклами
- сценарії відеороликів
- сайти
- чат-боти
- email-розсилки
Сума заробітку залежить від вашого досвіду та кількості проектів. Ось приклад заробітку початківця після курсів на фрилансі:
- тексти в інстаграм для двох проектів — 4 000 - 5 000 грн
- 5 креативів для таргету — 1 500 - 2 000 грн
- 3 публікації в блог — 1 800 - 2 500 грн
- 1 текст для лендингу — 2 000 - 3000 грн
- 3 шапки профілю — 750 - 1 050 грн
Щомісяця отримуєте орієнтовно 10 050 - 13 550 грн додатково до основної роботи. Як на мене, цієї суми достатньо, аби відкладати на подорожі, а не витягувати з основного заробітку. Коли повністю переходите на фриланс та вмієте продавати свої послуги, ця сума заробітку збільшується х2-х4
Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: you@september.ua. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.
Вам також може сподобатись: