Як це працювати в міжнародній компанії?

— Розповідає маркетологиня New Balance Ukraine Дар'я

Я працюю в New Balance з 2021 року. До цього я працювала в одній з найбільших мереж ресторанів, але з початком пандемії та закриттям всіх закладів зрозуміла, що хочу обрати більш стабільну сферу.

Пишучи цей текст вже у 2024 році, я посміхаюсь від слова “стабільну”, але коли все життя турбулентне, класно, коли ти можеш розраховувати на стабільність на роботі, хоч і відносну у наш час.

До ресторанного бізнесу я працювала у PR-відділі французьких косметичних брендів L’Occitane і Caudalie. Це допомогло мені зрозуміти, що сфера ритейлу мені дуже близька: івенти, креативні прес-паки, спілкування з колегами, пресою, бути причетною до чогось великого і глобального. І найголовніше, у міжнародних компаніях завжди є стандарти, і ти завжди знаєш, куди рухаєшся.

Саме тому я почала передивлятись пропозиції в міжнародних компаніях, бо українські в той період були дуже нестабільні. Дивлячись на ринок праці в Україні зараз, я дуже тішусь, що все більше українських брендів створюють стандарти, брендбуки, гайдлайни, піклуються про співробітників.

Я прийшла в компанію New Balance

Варто зазначити, що New Balance в Україні — єдиний офіційний дистриб’ютор бренду, що дає право використовувати торговельну марку на українському ринку. У нас є власний офіс, команда, 37 магазинів по Україні. Ми автономні, але завжди на зв'язку з центральним офісом і отримуємо всі глобальні рекомендації, які адаптуємо для нашого ринку.

У New Balance я працюю на позиції інтернет-маркетолога, але фактично це трішки більше. Серед моїх обов’язків: 

  • Ведення соціальних мереж
  • Комунікація з амбасадорами бренду, лідерами думок, пресою
  • Організація і проведення фото- і відеозйомок. 

До війни ми з командою організовували івенти, забіги, брали участь у різних спортивних виставках. На жаль, через війну більшість активностей була тимчасово призупинена, але зараз деякі заходи поступово відновлюються.

Працюючи в міжнародній компанії, важливо дотримуватися глобальних стандартів бренду:

  • В плануванні
  • Комунікаціях
  • Організації івентів

Але завжди враховувати особливості українського ринку і актуальну ситуацію. Ми маємо чітко слідувати правилами щодо використання шрифтів, кольорів, логотипу тощо.

Двічі на рік у нас проходять зустрічі з топменеджментом New Balance, де ми обговорюємо світові плани, фокуси і стратегії бренду на наступний рік. У минулому команда їздила на такі зустрічі в Європу та Америку, але зараз це все перейшло в онлайн-формат. Це дає можливість працювати у великій команді, розвиватися та застосовувати глобальний досвід на локальному рівні, відчуваючи себе частиною чогось масштабного. 

У складні періоди міжнародна компанія — це підтримка команди

З початком повномасштабного вторгнення у нас не було скорочень. Навпаки, команди розширювались, магазини відкривались. Центральний офіс також підтримував наших співробітників, які були вимушені виїхати з України. Маленькому локальному бізнесу набагато важче в складні часи підтримувати команду тощо. Тому в цьому плані міжнародний бренд дає трохи більше спокою.

Якщо казати про мінуси, то в міжнародних компаніях, по-перше, це узгодження: цей процес є довгим і бюрократичним, а по-друге, через те, що у бренда є заздалегідь спланована стратегія, набагато важче узгодити якусь локальну співпрацю. Також, слід зазначити конкуренцію. Ти маєш володіти англійською, розуміти специфіку роботи та узгоджень. 

Треба бути готовим до високих стандартів, які ти не можеш поставити під загрозу, адже це репутаційні ризики. Тобі завжди потрібно тримати руку на пульсі, тому що ти не можеш повторювати за кимось, ти маєш створювати.

Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: you@september.ua. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.

Вам також може бути цікаво: