Я почала шлях маркетолога на третьому курсі. На мене дивилися як на дивачку, бо за освітою я програміст та ще прагнула на червоний диплом. А тут Instagram, SMM, зйомка на мобільний телефон. Нікого не слухала, діяла як вважала запротрібним. Зараз я вже майже 6 років як займаюся улюбленою справою, створила одну з найперших онлайн-шкіл в України по SMM, провела безліч онлайн майстер-класів, проводила лекції у Харкові, Києві, Чернівцях, Дніпрі та інші.
Мої практичні поради для маркетологів, діючих та майбутніх:
1. Краще зробити на 3-ку, але зробити. Ніж на 5-ку, проте не зробити зовсім.
Маркетинг – це надзвичайно стрімка ніша. Іноді просто не буває часу на подумати, треба діяти. Чим швидше приймете рішення, тим більше часу залишиться на виправлення.
2. Дисципліна та системність – це шлях до успіху. Ні, не творчість, унікальність або талант. Я зустрічала на своєму шляху безліч талановитих від Бога людей, проте вони не змогли досягти своїх цілей через відсутність дисципліни. Тим часом, як показує практика, саме ті хто невпинно стараються та "довблять в одну точку", отримають найкращі результати.
3. Креатив закінчується там, де починається ціль стратегії.
У руках маркетологів гроші замовників, наша робота прямо пропорційно впливає на прибуток. Я розумію як хочеться щоб вашу роботу обговорювали, копіювали, репостили. Але креатив може бути зрозумілим колегам і незрозумілим клієнтам вашого замовника. Пам’ятайте про це. Дуже часто краще зробити простіше та принести купу грошей до каси.
4. Всіх грошей не заробити.
Це я вам кажу як людина яка майже не відпочивала 5 років та працювала о 5 ранку у свій день народження в турецькому готелі. По-перше, щастя не в грошах, я серйозно зараз. По-друге, чим більша кількість проєктів, тем менша якість, бо неможливо тримати фокус. По-третє, нам треба брати приклад з іноземних колег, які концентруються на одній ніші, які виконують тільки один вид роботи, а не як ми звикли, коли маркетолог – це і фотограф, і кур’єр, і психолог, і мама. В-четверте, у нас специфічна робота, особливо коли віддалено. Не помічаєш як починаєш працювати у ванній кімнаті, під час сніданку, перед сном та інше. Це не нормально. Дозуйте навантаження.
5. Навчіться фільтрувати. Не кожному клієнту потрібен маркетолог, не на кожен бюджет можна зробити гарно, це ок відмовлятися. Мені правда здається що деякі робочи пропозиції це ніби перевірка від Всесвіту. От як тільки відмовляєшся від не дуже вдалого проєкту, одразу сипляться круті пропозиції. І так, слово “ні”, звучить однаково для всіх. Домовилися?
6. Ваша мета зробити так, щоб клієнт забув про вашу існування і писав 1-2 рази на місяць, щоб скинути гроші. Тоді ви станете тим самим незамінним працівником, бо замовник не захоче відмовитися від автономної одиниці, яка сама знає як краще і не потребує постійного контролю.
7. Найкращого часу не буде. Ніколи. Щоб почати, піти з проєкту, вибрати нішу, знайти призначення. Камон, народ, досить вже шукати якийсь “знак з неба”. Наш знак з неба – це перша ракета випущена по нашій священній землі у 2014 році. То був знак, що треба починати ЖИТИ. А для тих хто був у той час мого віку або молодше, настав другий камін аут у лютому. Живіть своє найкраще життя саме зараз, працюйте з любов’ю, обирайте найкращі умови, відмовляйтесь від нецікавих пропозицій.
Обіймаю, Саша НадМорем.
Олександра Наконечна, донбаська киянка, чиє серце у Харкові.
10 років фотограф, 6 років у маркетингу.
Засновниця онлайн-школи по просуванню. Читала лекції для Jysk, Baggage, Харківської міської ради, Харківської студентської спільноти, виступала на безлічі Digital-форумів по всій країні тощо
Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: writer@september.is. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.
Вам також може бути цікаво: