Conceptstay: як створюються магічні будинки в Карпатах. Розповідає співзасновниця Ксенія Панько

Concept Stay - місце гармонії та відпочинку у чарівному будиночку на дереві. Cьогодні ми познайомимося із співзасновницею компанії Ксенією, яка розробляє концепції дизайну.  

PANKO.KSENIA

Я гуцулка, я народилася і виросла у горах, у Яремче. Здавалося б це найкраще місце, щоб розпочати свій шлях у туризмі, у сфері гостинності. Але у юному віці я на відріз відмовилася розглядати цю сферу як свою майбутню професію. Я завжди дуже хотіла працювати у моді, була готова робити будь-яку роботу, аби потрапити всередину цієї сфери. Так обирала і навчання - спершу у Києві, потім у Лондоні, далі 10 років роботи з брендами, виробництвами, комунікацією, дизайном і навіть міжнародними продажами для брендів одягу. В якийсь момент я зрозуміла, що хочу змін і взяла паузу на кілька років. За цей час спробувала створювати бренди в інших сферах і виявилося, що це ще цікавіше. 

Карпати - моє місце сили, десь після закінчення університету мене почало тягнути додому, зʼявився ще більший інтерес до локального. До місцевих традицій, побуту, до людей. І от я зараз створюю компанію свого серця саме тут, вдома.

Істинні бажання не завжди здаються логічними чи вигідними. Але логіка у них є, ми просто не можемо її усвідомити відразу, тому вихід лише один: йти за бажанням і робити те що хочеться і насолоджуватись процесом. Я не з тих людей, які скажуть що гроші це не головне. Гроші надзвичайно важливий ресурс. От на кожну суму я знаю що саме можу реалізувати і як саме зробити у світі красивіше, тому у мене в голові свій калькулятор щодо грошей. Ми маємо чітку бізнес-модель, яка добре працює, обовʼязки з інвесторами, плани на майбутнє.

Не буває такого, щоб і дешево збудувати, і реалізувати унікальну ідею, і через рік повернути вкладенні кошти. Нашій компанії ближче до душі робити локації не на хвилі швидкоплинних трендів, а створювати унікальний досвід для гостей, та прикрашати Карпати красивою переосмисленною архітектурою. Не знаю чи ми були перші, ми тоді мало дивилися навколо, бо були сконцентровані лише на реалізації будиночка. У процесі його створення вирішили зробити компанію і заглиблюватися. Але, скажу відверто, всі хто хоча б якось звʼязаний з будівництвом вже йдуть непростою дорогою.

Напевно виникне обговорення того, що ми не будиночок на дереві. Це справді так. Ми планували, але через технічні обмеження і норми будівництва не змогли реалізувати класичний будиночок на дереві. Тому у нас є магічні двері у спальні, які через підвісний мостик приведуть вас до тераси на дереві. А повноцінний будиночок на дереві ми ще реалізуємо, я обіцяю і собі, і вам.

Від ідеї до першого гостя у нас лише один будиночок - Sirimiri, але загалом процес створення буде схожий для всіх локації, які зараз на різних етапах реалізації.

Мені пощастило з партнерами у цьому проєкті. Ми втрьох дуже різні, от настільки різні, що такі люди просто не зустрічаються одне одному у повсякденному житті (звичайно, завдяки батькам зустріти брата було нескладно). У Юри і Стаса є довіра до мого бачення і я дуже ціную цей факт. Саме хлопці є першими людьми, яким я даю почитати нову концепцію локації. Переважно це дуже детальний файл на 40-60 слайдів, де я описую концептуальну частину, історію будинку, наводжу багато прикладів і візуальних рішень.

Інколи у такій роботі я виходжу на форму будівлі, атмосферу чи інші деталі. Я вважаю, що ми складний клієнт для архітектурного бюро, бо ми приходимо з дуже чітким ТЗ. І через те, що у мене в голові вже є картинка і багато рефлексії щодо будинку, має відбутися синергія у команді. Далі етап будівництва, це весело, виснажливо, але нам подобається. Тільки так наші ідеї з паперу стануть реальністю. Це момент, коли народжується мрія, кожного дня на будівництві зміни і ми стаємо все ближче до ідеального будиночка з картинки. Не все виходить як ми задумуємо, але ми завжди намагаємося реалізувати максимум, який узгодили на візуалізації. Будинок оживає повністю, коли всі речі на своїх місцях, навколо чисто і все із завмиранням серця чекає гостей, це назавжди особливі люди для локації.

Знаю багато хлопців, для яких це теж мрія. Напевно, тому що це щось з дитинства, таке сімейне, затишне і тепле, а цього відверто хочеться всім.

Мені здається це не шалений проєкт, хіба спочатку, коли нам здавалося, що ми можемо збудувати такий будиночок у 5 разів дешевше і у 3 рази швидше. Досить довго шукали архітектурне бюро. До будиночка Sirimiri, було 3 інші візуальні рішення з різними командами, які не підходили нам, тому ми не зупинялися, відмовляли і шукали далі. Це може прозвучати дивно, але я не прогнозувала, що ми отримаємо стільки компліментів нашому будиночку та бронювання на місяці вперед. Ми просто робили будинок зі своїх мрій.

Ми ділилися у соцмережах, що готувалися будувати новий будинок, але дуже сильно помилилися у цифрах і недооцінили прорахунки. Тому було прийнято рішення відкласти будівництво саме цього будинку. Це непросто і особисто мені дуже болить відкладати на полицю те, що вже народилося і візуалізувалося. Але ми не могли собі дозволити йти на такий ризик. Зараз ми працюємо над двома новими проєктами, один з них відчинить свої двері вже літом. Це будинок про творчу відпустку, про українські вірші, про пошук натхнення і усамітнення. Про друзів і душевні розмови. Будиночок буде називатися Вертоград.

Інший проєкт буде більший, там кілька будиночків та місце, де вас будуть смачно і красиво годувати. Ця локація для мене про заповільнення, про тишу і природу. Місце, де ви будете прокидатися від співу півня і йти босими ногами по ранковій росі до тераси, щоб випити кави, насолоджуючись теплими проміннями сонця. Це дуже особиста історія наповнена моїми дитячими спогадами про людей навколо, наших сусідів, які стануть важливою частиною відпочинку гостей.

Я споживаю дуже багато різного контенту і мені здається, що ідеї підігрівають і народжують ідеї. Це як тренувати тіло, так само можна тренувати натхнення і уяву. Далі запускається ніби такий цикл, який працює без упину. Щоб народжувалися ідеї треба дивитися у різні сторони. Мене цікавить все: що відбувається у ресторанній сфері, як там поживає мода, що робить супер великий бізнес, чим живуть маленькі проєкти, що відбувається у світовій економіці, медицині і що там витворяє штучний інтелект.

Коли мене питають де поїсти у Яремче я завжди кажу: «я не знаю, я їм у своєї мами, якщо хочеш приходь». А якщо серйозно Яремче класно розвивається, мене це тішить. Тут вже є не одне місце, де можна випити кави свіжого обсмажування, ну кайф же. Також у Яремче відкрили McDonald’s. По цьому можна зрозуміти, що це теж важливі зміни для регіону, які показують перспективу розвитку, зацікавленість міжнародної компанії. Але є і інша сторона швидкого розвитку - це ризик втратити цілісність, позиціювання і автентичність міста. Мені б хотілося, щоб ми більше уваги приділяли візуальній складові, слідкували за дотриманням одного стилю архітектури, не будували випадкові малі чи великі архітектурні форми у центрі міста.

Це робота мрії створювати брендинг, позиціювання і стратегію для міста. Я не про логотипи з силуетом гір та трембітами, а про справжній маркетинг. Раптом у Яремче відкриють таку вакансію, я обов’язково подам своє резюме і закличу всіх своїх талановитих друзів, це було б неймовірно цікаво.

Давно мрію про бар у лісі, я навіть бачу його, коли заплющую очі. Це було б місце трішки таємне, але дуже душевне. Коли ти йдеш лісом і здається що навколо нікого і нічого, раптом видніються гірлянди з ніжним жовтим світлом, чути приємний гамір від розмов і класної легкої музики. І я, після робочого дня буду пригощати вас коктейлями за баром, мені здається це місце притягне дуже цікавих людей. Мрію про фестиваль візуального мистецтва, арт резиденції, парк інсталяційного мистецтва, а ще озеро у місті. 

Терпіння заглиблюватися і натхнення створювати нове. Бути відкритими одне до одного і обʼєднуватися, бо у нас всіх є спільний інтерес: щасливі гості у місті та приємне місто для гостей. Кожен з нас це обличчя регіону: і великий готель зі спа і маленька бюджетна садиба, бабуся, яка продає місцевий сир і таксист, який вас зустріне, прокат, де ви візьмете спорядження для відпочинку чи бариста у кавʼярні, де ви замовите капучино. Мені здається це цінне і трансформуюче розуміння, що ми всі впливаємо на ринок і на популярність регіону.

Приїжджайте у Яремче, тут багато цікавого, красивого і смачного.

Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: you@september.ua. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.