9 українських бізнес-вумен відповіли на 7 цікавих запитань, щоб надихнути та показати справжню сторону підприємництва.
Що їх надихає? У чому відчувають свою супер силу? Якими бачать себе через 10 років та з якими викликами стикаються?
7 ПИТАНЬ ДО ПІДПРИМИЦЬ
1. Чому обрали бути підприємцем?
Все просто — я люблю дві речі: створювати щось нове та демонструвати це світу! А ще понад усе люблю ставити цілі і мріяти масштабно.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
У 18 не знала на 100% ким хочу стати, тому пішла за компанію з подружкою навчатися в академію МВС України на юриста правознавця. Так цей диплом і лежить і я ніколи не працювала за освітою. Проте я залюбки підтримаю правову розмову))
3. У чому ви сильна? Ваша супер сила?
Вмію ставити амбітні цілі і досягати їх, не існує речей яких не можна досягти — все в нашій голові. Вмію шукати нестандартні рішення в складних ситуаціях. Дивлюсь ширше ніж інші та виходжу за кордони мислення у пошуках відповідей! Ще одна супер сила — вмію збирати класну команду навколо себе. І найголовніше — втримати її.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Ринок дуже мінливий, успіх в підприємстві залежить не тільки від команди та засновника, а ще і від того як швидко ми готові змінюватися виходячи із ситуації у світі.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Успішною. Масштабною. Впевненою.
Ну і звичайно власницею великого заводу по виробництву цукерок та батончиків.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Перша фраза «я на шляху свого життя» відображає мій mood по життю. Баланс це головне, адже, що віддаєш те і отримуєш!
Дивись ширше, РОЗШИРЮЙ СВОЄ СВІТЛО ЗА ЗВИЧНІ МЕЖІ.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Війна. Треба було швидко реагувати на нові реалії нашого життя та перебудови бізнес-стратегії. Перебудовувати ритми життя та вчитися жити у новому часі. Я мама двох дітей, тому маю завжди зберігати спокій, адже те що я транслюю — відчувають мої діти. Проте я знаю, що сильна та впораюсь з викликами сьогодення.
1. Чому обрали бути підприємцем?
Для мене не було іншого варіанту, окрім як стати підприємцем. Навіть у юному віці, ще не повністю розуміючи, що це, я відчувала натхнення від свободи, яка стоїть за підприємництвом, а ще масштабу, можливостей і знайомств. І звісно надихала мрія: створювати щось своє.
Водночас із часом я відкрила для себе і обсяг відповідальності, що лягає на кожного підприємця і це теж дуже надихає. Одна з моїх ключових цінностей — покращувати простір навколо себе, і я знаю, що свобода і відповідальність підприємця здатні на це впливати. Це мотивує мене створювати проєкти, які змінюють світ та життя людей навколо мене на краще. Навіть на мікро рівні: якщо мої проєкти роблять щось хороше, то я відчуваю себе реалізованою.
Кожен проєкт, за який я берусь, має на меті не лише комерційний успіх, а й створення позитивних змін у суспільстві. Я переконана, що сила підприємця полягає в можливості впливати і трансформувати середовище, у якому він працює, від ідеї до кінцевого результату. В нашій AM INFLUENCER AGENCY дуже багато проєктів покращують життя людей і це наповнює.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
У 18 років я ще не знала точно, ким хочу бути, але в мене було чітке відчуття того, що я хочу робити. Я мала мрії і прагнення, і дуже мало знань та підтримки. Це було більше про пошук можливостей створювати щось важливе, щось, що мало б сенс для мене.
Для мене завжди була важлива фінансова свобода. У 18 років я ще не знала, як саме її досягти і як жити на тому рівні, про який тоді тільки починала мріяти. Але я відчувала, що це був той самий шлях: через підприємництво до життя своєї мрії.
Я завжди мріяла про подорожі, пригоди та свободу. У 18 років мені хотілося відкривати світ, відчувати його багатогранність і розширювати власні горизонти і я почала шукати, як так робити, щоб заробляти, мати змогу подорожувати і мати свободу.
Моя кар’єра розвивалася більше інтуїтивно, ніж за чітким планом. Я пробувала себе у різних сферах, включно з різними напрямками бізнесу, щоб, зрештою, через роки зрозуміти, яка галузь дійсно резонує зі мною та відображає мою місію. Тільки через 21 рік я знайшла сферу, яка повністю відображає мене і мої цінності, де я можу реалізуватися як підприємець і заради якої я наповнена енергією.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
Моя суперсила — це поєднання інтуїції, емпатії, цілеспрямованості та здатності доводити почате до результату. А ще, я завжди слідую взятим на себе зобов’язанням і дотримуюсь домовленостей. Для мене важливо не лише почати проєкт, а й довести його до успішного завершення, забезпечивши обіцяний результат. Це поєднання глибокого розуміння людей, інтуїтивного відчуття можливостей і відповідальності допомагає мені створювати проєкти, які приносять справжню цінність і виправдовують довіру.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Найскладніше в підприємництві для мене — це те, про що я не знала, коли лише починала свій шлях. Мозок підприємця працює зовсім інакше: він ніколи не спить, не відпочиває і не зупиняється. Він постійно думає про те, що можна покращити, які нові ідеї можуть привести до результату, який проєкт реалізувати далі. Це нескінченний потік думок і рішень, який неможливо зупинити.
В той час, коли багато людей завершують свій робочий день о 18:00, виходять з офісу і перемикаються на особисте життя, хобі, побут, підприємець продовжує жити своїм бізнесом. Це постійне внутрішнє горіння і відповідальність за розвиток і це не зупинити, іноді лиш можна заповільнити чи поставити на невеличку паузу.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Мені дуже подобається це питання саме в такому форматі, адже так я часто запитую себе: не що я хочу досягти, а якою хочу стати. Зараз ми живемо в часи надзвичайної нестабільності, і все змінюється так швидко, що складно загадувати конкретні плани чи цілі. Але я чітко розумію, на які сфери життя хочу зробити акцент і якою людиною прагну бути.
У наш час дуже страшно загадувати наперед і планувати. Але я точно знаю, що хочу бути здоровою, з міцною родиною, з прекрасними дітьми та чоловіком. І, звісно, я мрію про те, щоб мій бізнес розвивався, розширювався на різні континенти, відкривав офіси агенції I AM INFLUENCER AGENCY в ключових країнах нашого ринку інфлюенс-маркетингу. Це мій шлях до втілення мрій.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Я точно на шляху свого життя, і це мене надихає. Іноді кожен новий етап може лякати своєю невідомістю, але зараз, маючи певний життєвий і бізнес-досвід, я можу озирнутися назад і побачити, наскільки прекрасними були всі попередні етапи. Вони надихають мене на подальші звершення і дають впевненість, що все ми робимо добре. Я однозначно відчуваю, що йду своїм шляхом, і це приносить мені радість. Я приймаю і радію кожному новому етапу, навіть якщо в цей момент складно. Хоча частіше мені насправді радісно і щасливо.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Виклик, з яким я стикнулася цього року, — це вихід агентства I AM INFLUENCER AGENCY на нові ринки, зокрема Польщі та Ізраїлю. Це завдання було для нас надзвичайно важливим, але водночас непростим через різницю менталітетів у бізнесі, які дуже відрізняються від нашого. І стиль роботи, і стиль комунікації в кожній з цих країн мають свої особливості. Це стало випробуванням як для мене, так і для моєї команди. Проте я дуже пишаюся тим, як ми змогли зрозуміти менталітет і специфіку цих ринків і тепер успішно ведемо там проєкти.
1. Чому обрали бути підприємцем?
Це сталося не цілеспрямовано, а інтуїтивно і взагалі якось навіть випадково. Я люблю свободу. Я любила і люблю писати про засоби, акне та whatever. Я люблю створювати класний контент (самостійно або за допомогою талановитих людей). Я вмію це органічно монетизувати. Масштабування, налаштування операційних процесів та управління людьми — це робота мого бізнес-партнера, який є моїм чоловіком.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Незалежною. Жити окремо від батьків та заробляти кошти, щоб вистачало винаймати житло, сплачувати комунальні і купувати те, що не могла придбати раніше.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
Бути собою та слухати себе. Саме це дає мені омріяну свободу та незалежність. Робити те, що відчувається і відгукується. Обирати тільки своїх людей і те, що любиш.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Делегування та постійне відстоювання цінностей. Ми делегуємо дуже повільно та обережно. І найстрашніше для мене — це втратити наше ядро, цінності та якість з масштабуванням. Нехай ми краще будемо камерними, але все буде якісно та так, як задумувалося. Деякі саме мої процеси досі не делеговані, але я й поки не хочу цього, бо управління процесами і людьми мене не робить щасливою. Я хочу бути залученою і створювати.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Такою ж вільною та закоханою в свою справу. А ще трохи більше відпочивати і дозволяти собі витрачати кошти на себе, а не лише реінвестувати.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
«Я на шляху свого життя». Я вже там, де хотіла бути і щаслива в цьому. Я безмежно люблю свою роботу і люблю це життя. Думаю, що це відчувається.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Ведення бізнесу під час війни. Це виклик для всіх. Нові правила гри.
1. Чому обрали бути підприємцем?
Люблю постійно щось створювати, обирати, з ким працювати, контролювати процеси. Дуже не люблю, коли щось від мене не залежить.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Приблизно з 5 років і аж до 20 не могла визначитись — чи хочу бути бізнесвумен, чи письменницею. Було складно подружити свою творчу й раціональну сторони, але зараз вони нарешті в гармонії, і я реалізуюся в обох ролях.
3. У чому ви сильна? Яка ваша суперсила?
Знаходити й об’єднувати найкращих — завжди працюю з сильною та класною командою. Багатофункціональність і здатність до мультизадачності — вмію керувати й перемикатися між кількома напрямками одночасно, навіть якщо це творчі та фінансові питання.
Якщо щось не знаю — знаходжу спосіб дізнатися якнайшвидше. Шукаю курси, гуглю, спілкуюся з чат gpt, купую консультації, читаю книги. Ще суперсила, якій я дозволила проявитись і яку довго стримувала — впевненість у своїх найсміливіших мріях.
4. Що найскладніше в підприємництві?
- Віра в свою ціль — продовжувати навіть тоді, коли здається, що в цьому немає сенсу.
- Гнучкість — вміння приймати ситуацію, коли все йде не за планом, не чинити опір обставинам і якнайшвидше перемикатися на пошук рішень.
- Сувора дисципліна — без цього ніяк: план, таймінг, робиш навіть якщо не хочеться і немає мотивації і натхнення.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Сподіваюсь, такою ж, як і зараз, тільки в ще кращій версії — енергійною, щасливою, повною ідей і сил на їх реалізацію. Не завадило б більше грошей та часу на відпочинок. вірю, що запал і жага створювати проєкти будуть ще сильнішими, а також додадуться впевненість, сміливість і досвід. Якщо своїх ідей вже не буде, буду інвестувати в чужі.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе через проєкти», «живу життя, як вмію»?
З цих варіантів мені ближче «я на шляху свого життя». А чийого ж іще? Напевно, дивне відчуття, коли ти живеш життя, яке не обирала.
Мені не подобається «пошук себе». Адже не існує готового «я» як сталої величини — лише після смерті, напевно, можна «завантажити» готовий файл і побачити, що ж за «я» таке вийшло.
«Я» створюється щомиті. Щодня є можливість внести правки, додати елементи, змінити колір шрифту чи додати ще відео й зображення в монтажну стрічку, уповільнити чи прискорити темп, додати музику. Потрібно бачити себе редактором і режисером цього процесу, а не археологом, що відкопує щось давно застигле в розвитку. Не шукати, а створювати.
7. Останній виклик, з яким ви зіткнулися?
Щодня щось новеньке, в тому чи іншому масштабі. Але якщо говорити про останні пів року — це не саботувати процес через страх невідомого, коли можливості випереджають плани, і йти в незвідане, де ще нічого не знаєш.
Ілона Бурак: співзасновниця агенції "CLUB MINI"
1. Чому обрали бути підприємцем?
Мій шлях у підприємництво був, можна сказати, випадковим і природним водночас. Після початку роботи з Ладіком Костандяном я отримала пропозицію стати його партнером, що відкрило переді мною можливості та виклики. Після сотні проєктів і 7 років наші шляхи розійшлись, і це дало мені шанс свідомо обрати свій напрямок. Я отримувала багато цікавих пропозицій в найм, але зрозуміла: підприємництво дозволяє масштабувати мій вплив, ділитись досвідом і бути корисною для більшої кількості людей. Разом із сестрою ми створили Club Mini – як спосіб підтримати ідеї інших.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Коли мені було 18, я навчалась у Відні. Уже тоді розуміла, що життя закордоном – це не зовсім моє, і мене тягнуло додому, де залишились мої креативні друзі. Вони починали свої перші арт-проєкти, а я відчувала, що моє місце в Києві – у творчому середовищі, серед рідних людей, де зможу реалізовувати свої ідеї. Я мріяла створити щось своє, що надихатиме й об’єднуватиме інших.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
Моя сила – у компетентності та самовідданості. Я завжди залишаюсь допитливою, а перфекціонізм (хоч і іноді надмірний) спонукає мене шукати найкращі рішення і не задовольнятись першим результатом. Це як нескінченний процес вдосконалення, завжди є куди рости. А ще моя суперсила – це сміливість сумніватися в собі. Вона змушує мене розвиватись, не заспокоюватись на досягнутому і вдосконалювати кожен проєкт.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Важкість у підприємництві – це завжди відповідальність. Вона тотальна: за себе, команду, клієнтів. У свободі є обмеження, які накладає відповідальність – кожне рішення має наслідки. Для мене найбільший виклик – це вміння «відпустити» справи, відпочити та отримати задоволення від того, що вже зроблено. Відпочинок та рух уперед – це своєрідне випробування для мого его, але саме завдяки цій боротьбі і стає цікаво.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Відпочилою та щасливою! З 18 років я за кермом, автомобілі для мене – це щось більше, ніж транспорт, це пристрасть. І так, я маю мрію – власне СТО. Це дещо несподіване, але я уявляю себе щасливою мамою двох проєктів – Club Mini та СТО «у Ілони». У 41 я хочу бачити себе людиною, яка створила не лише бізнес, а й середовище для нових можливостей, і де саме авто – символ руху вперед.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Мені відгукується фраза «я на шляху свого життя». Це той шлях, який я створюю сама, і щоденний пошук і реалізація ідей додають цьому шляху сенсу.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Нещодавно я взялась за абсолютно новий для себе проєкт, що змусив мене переосмислити багато речей. Це цікаво і навіть трохи драйвово – коли виходиш зі звичної зони комфорту і зіштовхуєшся з тим, що є поза межами досвіду. Такі моменти надихають, адже саме вони формують мене як особистість і дозволяють рости.
Каріна Дубініна: засновниця мережі "Backstage Beauty & Refresh"
1. Чому обрали бути підприємцем?
Бо не знайшла гарного керівника. Це насправді перший левел відповіді і він частково жартівливий, але з великою часткою правди. Бо на іншому рівні, вибір підприємницької діяльності повʼязаний з жагою до свободи і, на жаль, на попередніх роботах я не знайти того керівника який би дав мені широкі рамки свободи у будь-яких аспектах: відпочинок, реалізація ідей, можливість робити помилки без остраху, навчання.
Звісно свобода в підприємництві це філософська тема.
Більшість підприємців розуміє оманливе сяйво можливості повної свободи у бізнесі, частіше всі стикаються з поневоленням за власною згодою.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Багатієм або онукою королеви невідомої країни загубленою у дитинстві.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
Заточка на постійну зміну і трансформацію, страх перед сталим станом, станом застою.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Вміння пробачати собі і команді помилки, не застрягти на невдачах. Аналіз, переоцінка і багато багато спроб зробити краще.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Молодшою ))
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Хм для самурая є лише шлях.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Навчити людей, робити манікюр онлайн.
1. Чому обрали бути підприємцем?
Тому що підприємець — це та людина, яка може створювати багато наслідків (результатів). У підприємництві ти можеш взяти відповідальність не тільки за своє життя і життя своєї сімʼї, а ще за твою команду.
Ти можеш позитивно впливати на велику кількість людей. Плюс ти можеш безпосередньо покращувати життя своїх клієнтів. Як результат, ти можеш допомагати і впливати на більшу кількість людей, ніж, якби ти був у фрілансі або наймі.
Підприємництво також дає можливість досягати багато особистих цілей завдяки тому, що ти можеш управляти різними ресурсами. Підприємництво це гра, яка драйвить і захоплює, хоча іноді дуже складна)
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Я чомусь не памʼятаю про що я мріяла у 18 років, а памʼятаю більше дитинство і свої мрії бути актрисою, fashion моделлю, зіркою.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
Суперсила: я люблю допомагати і ніколи від цього не втомлююся. А також у мене не буває вигорань і депресій. Якщо є якийсь складний етап життя або бізнесу, сприймаю це, як виклик, через який я маю пройти і вийти з нього)
4. Що найскладніше в підприємництві?
Найскладніше в підприємництві це часом нестача життєвої освіти та людська глупота. Люди, які не розуміють, що таке «добре» і «погано», які не знайомі з моральними цінностями і можуть вчиняти якісь погані речі, а також зраджувати. Або мають недалекоглядні цілі, які призводять до нерозсудливих кроків.
І проблема не в тому, що вони погані, а в тому що вони не знають, як етично жити, як правильно себе поводити, які будуть наслідки їхніх дій.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Якимось мотиваційним спікером. Точно бачу себе через 10 років, що буду створювати більше користі для людей.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Я на шляху свого життя, мені ще треба багато знань, навичок та інструментів.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Сусіди в одному з наших салонів депіляції PLAN D, всіма правдами та неправдами добиваються, щоб ми не могли працювати на генераторі. До нас приходять перевірки різних органів, хоча ми нічого не порушили при встановленні генератора. Але це дрібниця в порівнянні з повномасштабною війною. Вести бізнес стає все складніше, але і це дрібниці. Головне, щоб закінчилася наша велика українська трагедія і перестали гинути люди.
1. Чому обрали бути підприємцем?
Мені дуже подобається ця незалежність, підприємництво дає тобі потенціал на саморозвиток, творчість, втілювати свої власні амбіції, давати можливість іншим людям втілювати свою творчість…підприємництво — це стиль життя.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Перекладачем англійської мови та подорожувати по світу або дипломаткою.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
В мене дуже розвинута інтуїція, я майже завжди знаю куди треба направити свої сили та ресурси, щоб не прогадати.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Підприємництво — це свобода та несвобода водночас. Це незалежність, яку треба «виборювати» кожен день, яка не легко дається. Особисто для мене складно іноді витримувати усю відповідальність, яка лягає на мої плечі, буває складно, але цікаво. Це вибір, який я роблю кожен день.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Робота роботою, але чесно хочу себе побачити щасливою дружиною та мамою двох янголят. Ну і звісно власницею мережі магазинів!
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Напевно, живу життя, як вмію. Та беру від життя все.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
Відкриття магазину!!! Це був виклик, з яким успішно впорались я та моя команда.
1. Чому обрали бути підприємцем?
Усе вийшло випадково. Я шукала себе та хотіла незалежності. Навчалась в університеті, де для мене було важливо не брати кошти у батьків. Спочатку працювала баєром, але в процесі зрозуміла, що потрібно йти далі. Так почався мій професійний шлях і так почався Lullaby.
2. Ким мріяли бути у 18 років?
Я уявляла себе перекладачем. У той час навчалася в Мілані та вивчала чотири мови: англійську, іспанську, італійську та французьку. Італійська, до речі, мені як рідна мова. Довгий час я думала на ній та перекладала все на українську.
3. В чому ви сильна? Ваша супер сила?
Моя суперсила у тому, щоб досягати бажаного. Я ніколи не боялася перешкод, навпаки вони завжди давали стимул працювати ще більше та ставати ще краще. А також я завжди слухаю свою інтуїцію та багато в чому покладаюся на неї. Можна сказати, що Lullaby спочатку будувався на інтуїції, а вже потім став системним та структурованим бізнесом з налагодженими бізнес-процесами у всіх відділах.
4. Що найскладніше в підприємництві?
Знайти золоту середину між «роботою» та «особистим часом». Коли ти власник бізнесу, це твоя справа життя. Тут немає чіткого графіка з 9 до 18 години, якщо щось потрібно зробити, ти просто це робиш. Тому іноді важко витримувати той самий work-life баланс враховуючи, що у мене маленька донечка. Поки що цю рівновагу я не знайшла.
5. Якою бачите себе через 10 років?
Це важке питання. Ще два роки назад я не уявляла наскільки масштабним стане Lullaby. Тому тепер точно знаю, що за 10 років можливо все. Якщо говорити про мене, а не про бізнес, то я бачу себе щасливою людиною з правильними людськими цінностями.
6. Що вам більше відгукується: «я на шляху свого життя», «я в пошуку себе, через проєкти», «живу життя, як вмію»
Мені найбільше підходить «живу життя інтуїтивно». Завжди довіряю своїм відчуттям та ніколи їх не ігнорую.
7. Останній виклик з яким ви стикнулися?
У нас щодня нові виклики – я називаю це розвитком. Lullaby росте, і ми постійно стикаємося з задачами, про які раніше навіть не задумувалися. Оскільки я вперше в житті підприємець і такого досвіду раніше не мала, то для мене це дуже цікавий та інколи важкий шлях. Бʼюті-бізнес це не лише красива картинка, але й важка праця.
Якщо ви спеціаліст у своїй сфері та бажаєте, щоб про вас дізналася аудиторія September — напишіть нам на пошту: you@september.ua. В e-mail вкажіть інформацію про себе, чим ви займаєтеся, та на яку тему бажаєте написати статтю.